
My Discoveries, we laten de klanten zo wel heel dicht bij ons werk komen: zelf informatie toevoegen aan de beschrijvingen van de materialen van de bibliotheek. Het moet niet gekker worden. Gelukkig is er altijd nog een soort beheerder aanwezig begrijp ik, want anders kan het bestand erg vervuilen volgens mij. Rondgekeken op de site van de OB Amsterdam ( vorige week ook echt daar in de bibliotheek rondgelopen) en in de catalogus gezocht. Aquabrowser hebben we zelf natuurlijk ook sinds kort in onze eigen bibliotheken en ik moet zeggen dat ik het een goede verbetering vind t.o.v. de bestaande catalogus, al geeft de oude catalogus vaak nog wel een beter resultaat. Maar dat zal in de toekomst wel verbeteren, toch? Het vergt alleen wel veel energie om de klanten zover te krijgen dat ze de nieuwe catalogus gaan gebruiken.
Ook bij WorldCat krijg je een goed en uitgebreid resultaat. Het is ook niet moeilijk om daarin te zoeken, en zo leuk dat je dan gewoon uiteindelijk, met een omweg, weer in je eigen vertrouwde Vubis catalogus terecht komt.
Ook bij WorldCat krijg je een goed en uitgebreid resultaat. Het is ook niet moeilijk om daarin te zoeken, en zo leuk dat je dan gewoon uiteindelijk, met een omweg, weer in je eigen vertrouwde Vubis catalogus terecht komt.
Volger Chester?? Weet Fons daar wel van? Volgens mij ga je tegenwoordig te veel op werkbezoek.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes,
Irma
Eerlijk gezegd gebruik ik ook nog (te) vaak de klassieke versie van de catalogus. Zal wel een kwestie van wennen zijn...
BeantwoordenVerwijderenWorldcat is haast wonderlijk, vind ik ook :-)
Mooi zo'n wereldwijde catalogus.
Hoi,
BeantwoordenVerwijderenJe bent er bijna... en dan vakantie!!! En eindelijk weer eens tijd om een mooi boek te lezen!
gr. lia