
Jaren geleden kwam ik via mijn kinderen te weten wat chatten was. Wat een onzin, dacht ik toen. Recht uit school de computer aan en eindeloos chatten met iedereen die je de hele dag gezien en gesproken had!
Achteraf deed ik 35 jaar geleden hetzelfde, zodra ik thuis was uit school hing ik weer aan de telefoon met vriendinnen waar ik net op school afscheid van genomen had, maar ja, die vergelijking zie je op dat moment niet natuurlijk. Toen mijn zus jaren geleden voor 2 maanden naar Nieuw Zeeland ging spraken we af om, lekker modern, te chatten. De eerste keer onder begeleiding van mijn dochter, maar al snel kon ik dat zelf en vond het geweldig om te doen. Ik in Rilland en zij aan de andere kant van de wereld, ongelooflijk, wat hebben wij zitten kletsen op die manier. Nu zit mijn dochter in Tilburg op kamers en komt het regelmatig voor dat ik 's avonds een smsje krijg met de vraag: mam, kom je even op msn? Heel erg gezellig, gratis bovendien, maar vaak gaat het over niets, dus toch blablabla?
Hier in de bieb hebben wij bijvoorbeeld elke dag de chat open staan in de back office. Het komt toch regelmatig voor dat klanten ook via deze weg een vraag willen stellen. Het is gewoon een (goedkoop) alternatief naast de telefoon en e-mail. De klant heeft de keus. Zie je hier ook mogelijkheden voor in de o'regio?
BeantwoordenVerwijderengroetjes,
Alinda
Alinda,
BeantwoordenVerwijderener is een tijdje geleden wel afgesproken dat we de chat open zouden hebben, maar in de praktijk komt het er gewoon niet van. Misschien zijn de vestigingen in RMW daar wel te klein voor. Je werkt soms alleen met een vrijwilligster, de vragen van klanten zijn ook niet van dien aard dat er veel speurwerk aan te pas moet komen. Maar zie er zeker wel mogelijkheden voor, en het is ook een kwestie van gewoon gaan doen hoor.
Hoi, ik zat nog op het account van de school van mijn man,
BeantwoordenVerwijderengr. Marie José